Stefan Hambura Stefan Hambura
2629
BLOG

Smoleńsk: Premier Tusk

Stefan Hambura Stefan Hambura Polityka Obserwuj notkę 16

 

Prezes Rady Ministrów RP

Donald Tusk

Al. Ujazdowskie 1/3

 

00-583 Warszawa

Polen

 

 

 

 

 

 

wysłano faksem i listem poleconym                           Berlin, 21.12.2010 r.

za potwierdzeniem odbioru

 

2924/10                                                                   

 

 

Katastrofa w ruchu powietrznym w dniu 10.04.2010

 

Szanowny Panie Premierze,

 

przed rozpoczęciem pierwszego spotkania z Rodzinami ofiar katastrofy smoleńskiej oraz ich pełnomocnikami w dniu 10.11.2010 r. poinformował Pan, że przebieg spotkania będzie nagrywany. Wszyscy obecni wyrazili zgodę, ponieważ nikt nie opuścił z tego powodu sali.

 

Przed drugim spotkaniem z Rodzinami ofiar katastrofy smoleńskiej oraz ich pełnomocnikami w dniu 11.12.2010 r. wysłałem wiadomości e-mail (kopie w załączeniu) do Pana Ministra Arabskiego z prośbą o przesłanie stenogramu oraz nagrania dźwiękowego ze spotkania w dniu 10.11.2010 r. Podczas drugiego spotkania dowiedziałem się od Ministra Arabskiego, że istnieją problemy natury prawnej w kwestii przekazania mi stenogramu i nagrania dźwiękowego. Pan Minister Arabski obiecał wyjaśnić tę sprawę. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

 

Przed rozpoczęciem drugiego spotkania w dniu 11.12.2010 r. pytałem Pana Premiera, czy to spotkanie także będzie nagrywane? Na co otrzymałem odpowiedź twierdzącą. Nikt z obecnych nie opuścił sali z tego powodu.

 

Niniejszym składam wniosek na ręce Pana Premiera

 

o przesłanie stenogramu oraz nagrania dźwiękowego ze spotkań z Rodzinami ofiar katastrofy smoleńskiej oraz ich pełnomocnikami w dniach 10.11.2010 r. i 11.12.2010 r.

 

Czcigodny Panie Premierze,

 

podczas spotkania w dniu 11.12.2010 r. pozwoliłem sobie zapytać Pana, czy Pan Premier oraz Pana Ministrowie stawią się dobrowolnie w prokuraturze jako świadkowie. Byłoby to nader wskazane ze względu na bieg czasu i niedoskonałości pamięci ludzkiej. W odpowiedzi usłyszałem, że nie chce Pan wywierać nacisku na prokuraturę i że być może będzie Pan dla niej bardziej „apetyczny pod koniec”.

 

Po wystąpieniu Pana Premiera w sprawie projektu raportu MAK w Brukseli w zeszłym tygodniu ponawiam swój apel, aby Pan oraz Ministrowie Pana Rządu jak najszybciej podzielili się swoją wiedzą z Wojskową Prokuraturą Okręgową w Warszawie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Państwo mogli być ponowne przesłuchani pod koniec postępowania. Proszę także o przekazanie mi informacji o ewentualnych terminach Państwa przesłuchania, abym mógł w nich uczestniczyć jako pełnomocnik pokrzywdzonych.

 

Z wyrazami szacunku

 

 

 

Stefan Hambura

Rechtsanwalt

zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka